[ buku tamu bLog awien ]

[ penyumbang semangat ]

| My Small Family |


| MJ's Family |


Nov 8, 2010

M.I.G.R.A.I.N.E

 
MIGRAINE


DEFINISI

        Migraine merupakan gangguan yang bersifat familal dengan karakteristik serangan nyeri kepala yang eposidic (berulang-ulang) dengan entensitas,frekuensi, dan lamanya yang berbeda-beda. Nyeri kepala biasanya bersifat unileteral umumnya di sertai anokreksia,mual & muntah.

        Migraine juga merupakan satu kelainan yang multikompleks dan memerlukan penelitian dan analisa yang cermat. Gejala-gejala pada beberapa penderitaan kadang-kadang sukar sekali untuk di kontrol, tetapi dengan pendekatan yang sistematik dan teliti, banyak penderitaannya yang dapat di tolong.

       Jadi yang perlu diperhatikan pada pasien adalah memperhatikan gejala serangan migraine yang kemudian di susul dengan  memperbaiki fungsi pasien dengan mengoptimalkan self care dan penggunaan ubat lain.

=============================================

Tujuan ak dedahkn definisi migraine ni adalah utuk tatapan pengunjung blog ak ni..sbb MIGRAINE adalah satu penyakit kepala yg kerap ak alami..smp 1 thp ak xlarat nk bukak mate...dengan suare org..dan mcm2 lg..tp mmg bile kne je pnyakit ni ak mmg kalah..xlalu nk lawan..ape yg ak mmpu buat hnye mkn PAIN KILLER..ngn tido je.pergh..klu kne time kt opis lg xleh blah..mmg wajib balik r..xpon tido kt surau..smp nanges2 ak lawan migraine ni..ak arap pas ni ak dpt cr ape punce2 migraine..if korg ade idea leh la kongsi bersama..

Lastly tq coz view blog ak yg still in pongress ni..hehe



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM KLIK