[ buku tamu bLog awien ]

[ penyumbang semangat ]

| My Small Family |


| MJ's Family |


Mar 11, 2011

Keadaan terkini Tsunami di JEPUN!!


TSUNAMI 8.9 MAGNITUDE MELANDA JEPUN!!

Na'uzubillah..tekejut bile dgr berite td..Kuasa Allah sekali lg..

Ini adalah berita terkini drpd CNN Laporan tentang Tsunami di Jepun yang paling dasyat. Arus deras air telah membawa kereta, rumah dan perahu menuju ke jalan raya utama. Kemungkinan Tsunami 2011 ini adalah Tsunami yang terburuk sekali telah melanda Jepun dalam sejarah negara mereka.

Pusat gempa bumi berada 373 kilometer (231 batu) dari ibu kota, Tokyo. Pusat Geologi Amerika Syarikat berkata warga dapat merasa getaran.

Gempa bumi tersebut turut membawa bangunan ke jalan raya utama dan ke kawasan pertanian. Arus deras seperti lava itu telah menelan permukaan bumi Sendai.


4 comments:

Orkid Edyliyne @ OrkEd said...

oh... begitu terukkah???
OE ada dengar pasal benda ni tapi tak pula pergi tengok surat khabar atau tv...

tsunami yang jadi dekat Malaysia dulu tu pun dah menggerunkan...

p/s:OE baru datang sini... salam perkenalan...

aWiEn rAwk said...

hye okid..aah mmg trok..ni lg trok dr kt mlsia tu..;(

salam perkenalan to ORKID jugak =)

nukilanaffiza... said...

ye la awien...takut dengan kuasaNya...
kalau Dia kata Jadi..maka Jadi lah Ia...

aWiEn rAwk said...

affiza: btol2..sume ni kite kne jdikn peringatan..dan beringat2 la kite kn..;( takziah utk JEPUN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM KLIK