[ buku tamu bLog awien ]

[ penyumbang semangat ]

| My Small Family |


| MJ's Family |


Mar 31, 2011

:: COntest dh DITUTUP!!! ::


Assalammualaikum sume..

Disini awien nk umum kan tepat jam 12:00 am
secara RASMI nya CONTEST BY AWIEN akan DITUTUP!!

=
=
=
=
=
=
=
=
=
Sape pemenangnye????
?
?
?
?
?
?
?
haaa..tunggu..saspen kn..hehe..
kowg nk taw..sume yg join ni hebat2 taw..
jenoh sy nk PILIH pemenang..
kite UNDI nk x??haha..xde la guraw jek..

ok sy akan cube yg tebaik utk cari pemenang yg tebaik...
sy JANJI dalam mase 2minggu dari skunk sy akan umum kn disini..
so sape2 yg ase dh join CONTEST ni sile2 la update ye..

Lastly thanx againz sbb sudi join contest yg xseberape ni..

^_^
************************
PENGUMUMAN PEMENANG PADA :

DATE: 15 APRIL 2011 (JUMAAT)

Mar 26, 2011

asking: mcm mne nk wat HEADER????




sy nk tny awk2 sume cm ne nk wt HEADER???kpd bloger OTAI2 ni tlg la ajarin sy!!!! juge kpd HEADER MAKER yg sgt2 asler tu tlg la beri tnjuk ajar..tq..^_^

Mar 24, 2011

Andai LELAKI Tahu..(sp ase diri tu laki mai bace!)


Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan jatuh cinta,
lelaki itu tidak semestinya punya segalanya
tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata,
itu bukan bermakna dia lemah,
tetapi dia sedang mencari kekuatan
untuk terus tabah menyintai lelaki itu.

Andainya lelaki tahu..
Apabila seorang perempuan marah,
memang dia tidak mampu mengawal perasaannya
tapi percayalah, itulah maknanya
dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu.

Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh.
Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang,
semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan bercakap banyak,
dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas,
tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andainya lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah,
itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya,
tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik,
bukan untuk dirinya,
tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda,
bukan bermakna dia tidak sayang..
tetapi dia terlalu sayangkan anda
dan masih menganggap anda anak kecil
yang masih memerlukan sepenuh perhatian.

Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya,
anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi.
Naluri keibuannya sangat kuat.
Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan merajuk,
jangan kata dia mengada-ngada.
Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit
atau hadiah sedozen,
tetapi cukup dengan perhatian
yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’,
itu tidak bermaksud dia tidak menyintai
tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya,
bukan hanya hadir dari kata-kata
tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu,
dia benar-benar maksudkannya.
Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu,
jangan percaya kata-katanya
kerana dia hanya mahu menguji kamu.
Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya.
Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya.

Selagi dia dengan kamu, percayalah,
walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya
tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan menjadi degil,
dia bukan bermaksud untuk menjadi degil
tapi dia mahu melihat
sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya.

Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut.
Andai kena caranya,
jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

Andai lelaki tahu..
Apabila perempuan berkata,
“tolong tinggalkan saya!”,
dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya.
Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja.

Apabila dia kembali tenang,
percayalah dia akan mencari anda semula.
Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda.
Perempuan sukar untuk mengawal perasaan.
Dia terlalu emosional.
Tapi dialah yang paling menyayangi anda
dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu..
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu
dengan perbezaan yang tersendiri.
Tetapi sekiranya mereka saling memahami,
mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan.

Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali.
Di sebalik air matanya,
tersimpan seribu satu kekuatan
yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya.

Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah
tapi dia punya kekuatan tersendiri
yang bisa menggoncang dunia
dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya.

Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda
kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja
tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda
dan membuatkan hidup anda lebih sempurna.
Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu
yang terbaik untuk anak2 anda.

BY: awien pepeL 

Mar 20, 2011

Gedix2 si tetamu raja seari!!


hehe..ha itu la RAJA seari nye..cntik kn!!
nme die YAZMINE CM..ala2 Kajol gitu..hehe
yg sbelah2 tu bakal2 je tuh..hehe


sejurus ketibaan si tetamu2 ni..
amik gmbaq sat!!!


biase la girlskn..xabis2 nk snape picture!!
layan!!


amik pic kt pintu gerbang plak!!
haish!!


with bakal pgntin..
sapekah???hehe


di kwn sy since form 4!!
nme die fiza!sy syg die!!
die sgt cun kn!! tgk idong die..sy sgt jeles!!!


ini kwn sy yg gile..gile2..hehe..
nme die adaw! 
syg die jugak!


ehem2..haa ni la fotogrfer kami..
merangkap tunang n bakal hubby sy..
hehe..dh gelap kn sbb bejemur jek!!!!


ok dh nk blik dh..
tp sompek laie tu last kopek..hehe

*************************************
moral of the story:

sgt teruje ramai kwn2 dh kwen..bl pk sla diri sndri..
sgt neves n takut!! cm no tuh??
doa kan tebaik utk sy! amin..

thanx sbb bce..=)







Mar 11, 2011

Keadaan terkini Tsunami di JEPUN!!


TSUNAMI 8.9 MAGNITUDE MELANDA JEPUN!!

Na'uzubillah..tekejut bile dgr berite td..Kuasa Allah sekali lg..

Ini adalah berita terkini drpd CNN Laporan tentang Tsunami di Jepun yang paling dasyat. Arus deras air telah membawa kereta, rumah dan perahu menuju ke jalan raya utama. Kemungkinan Tsunami 2011 ini adalah Tsunami yang terburuk sekali telah melanda Jepun dalam sejarah negara mereka.

Pusat gempa bumi berada 373 kilometer (231 batu) dari ibu kota, Tokyo. Pusat Geologi Amerika Syarikat berkata warga dapat merasa getaran.

Gempa bumi tersebut turut membawa bangunan ke jalan raya utama dan ke kawasan pertanian. Arus deras seperti lava itu telah menelan permukaan bumi Sendai.


::Berita baik utk peserta2 contest awien mari bace!!::


assalammualaikum kwn2 ku syg..

haa arini awien bebesar ati nk umum kn sesuatu utk kwn2 yg DH JOIN contest yg xseberape ni..
e'eleh bunyi cm gmpak je an..haha..tp xde la gempak mne pon..hheehe
scroll down plssss!!
=
=
=
=
=
=
=
=
=
=
pe bne la awien ni dok merepek ni.??
xde la sbenanye nk gtaw lam contest ni ade seorg pemenang utama akn d pilih..


1.________?

2 orng pemenang kesukaan awien..hehe
2._____________?
3.__________?

haaa jeng3...aik awien ni nk pilih pemenang bedasarkn ape?
haa ni yg nk gtaw ni...awien akn plih pemenang bedasar kn luahan @ kata2 @sebab2 anda syg si 'die'..
xkire smple ke x ke ayt kowg...yg pnting awien suke gitu..hehe

so klu kowg ase2 nk tuka ayt ke ape ke..ade ms lg..sblom DUE DATE smp..hehe

Mar 10, 2011

COntest by awien : ''4 sebab sy syg die!!''


'' 4 sbb sy syg die!!!''

yeay!! awien gedix2 nk wt contest plak..hehe..np die nk wt contest ni??
haa..sje je suke2...sbb ari ni merupakan ari anivesary awien yg ke 5..
10.10.10 - 10.03.11 (e day)
so kowg ptt join CONTEST ni utk gedix2 jugak..hehe
(ade ke yg nk join??)
xpe xde pksaan pon..nme pon suke2 kn..hehe..bg sp2 yg nk join tu time kasih sgt2!!

: syarat-syarat nye sng jek :

1. Mule2 folow dulu blog awien ni.

2. Pstu buat satu entry dan letak title ''4 sbb saye syg die'' dalam entri tu letak skali ngn banner cm kt ats tue.

3. Pas kowg dah buat sume entry tu kowg tgalkan LINK kowg kt bwh entry nie ok.

4. op..op..op lom abis lg..jgn lupe TAG kn kat 4 owg kwn2 yg kowg syg ye..psti kn dowg taw yg dowg tu di tag.

DUE DATE : 20.03.11 (ahad)
 **************************************
haa..nk taw npe awien plih 4 sbb?sbb awien lahir bln 4..hehe.(tah pape tah)
eh xde lah..xsemestinye ''die'' tu BF/GF/tunang/wife/hubby kowg je..mak/ayah/siblings/kwn2/cikgu/driver/scndle pon leh..sape2 la yg kowg ase kowg syg die..hehe (acare bebas tiada paksaan..hehe)

dh wt contest mst ade adiah kn!! haa jwp ko wien!!
hehe..opcoz la..hehe..tp adiahnye suprise!!!
tp jgn isau pasti kowg suke!!

GoOd Luck ^_^

p/s: pade sp2 yg lom join tu leh la join skrang..=)

Tag Dowg ni cpt!!


=======================================
PERHATIAN!!!

Due Date untuk CONTEST ini di LANJUTKAN!!!

sehingga 31st MARCH 2011!! 
-
-
-
-
atas pemintaan ramai..yeay!! suke x?? hehe
klu ade sape2 yg nk ubah statement or cerita anda2 sume d terime lagi..hehe

 GUD LUCK =)






Mar 9, 2011

Join Contest 'Smiley Baggy Giveaway'


hehe..join contest lg budak ni!!
tah bile2 tah nk mng..hehe

contest ni Cik Bee yg invite..cm besh je kn..so mood gedix pon smp la nk JOIN lg..hehe
contest ni CheqpPjoy yg anjur kan..
so klu kowg ase nk join click la kt nme die tu..
Gud Luck AwiEn!!

kwn2 yg harus d tag!!

arry


SAKA tu wujud.. jom bace!!

~gambar hiasan~

sory2..tujuan ak wt entri ni bkn nk takut kn sape2.jauh skali nk aib kn org..tujuan ak baik la..selain untuk bekngsi cerita n pengalaman2 org..ak nk gak taw pndagan kowg tntg SAKA ni..sbb ak nk sgt taw cm ne kewujudan SAKA ni..ok jom bace dlu entri ak ni..elek2..jgn pk bkn2..bace dlu..

Wujud ke SAKA ni??

Membicarakan tentang saka adalah satu perkara sensitif. Sesuatu yang tidak nampak dan tidak mudah untuk diyakini. Masyarakat Melayu memahami saka sebagai ilmu yang diperturunkan atau dipusakai daripada waris teratas kepada waris di bawahnya, daripada ibu ataupun bapa kepada anak, daripada datuk atau nenek kepada salah seorang daripada cucu atau cicitnya, ataupun ilmu yang dipusakai daripada seorang bapa saudara kepada anak saudara atau kepada seseorang yang berada dalam lingkungan keluarga.

Yang dimaksudkan dengan ``ilmu yang dipusakai'' itu ialah ilmu yang ada kaitan dengan jin-jin, sama ada jin berkenaan dibela, dibuat sahabat ataupun dibuat saudara, disedari atau tidak disedari.


Dua Cara Penurunan SAKA!! 


Penurunan saka boleh berlaku dengan sengaja atau tidak sengaja. Dilakukan dengan sengaja apabila seseorang itu secara berterangan menyatakan pada waris tertentu, seperti anaknya yang dia adalah orang yang paling sesuai atau berkelayakan mewarisi ilmu pemiliknya, yang dimiliki selama ini. Apabila orang yang berkenaan menyatakan kesanggupannya menerima, maka bermula dari tarikh itu, dia telah mewarisi saka tadi.


Penurunan ilmu saka juga boleh berlaku secara tidak langsung apabila seseorang waris itu menerima barang-barang tertentu, yang pada kebiasaannya terdiri daripada keris, lembing, ataupun tombak atau objek lain seperti tangkal, azimat, batu geliga, akik dan sebagainya.


Apabila seseorang itu menerima saka tadi, tidak kira sama ada pada asalnya pewaris itu reda atau tidak, lalu akhirnya tunduk menerima dan melakukan upacara atau syarat-syarat yang diajar secara langsung atau tidak langsung termasuk ketika mimpi, makhluk tadi akan semakin rapat dengan ``tuan'' barunya yang boleh ``diperintah'' melakukan sesuatu.


Kegunaan SAKA!!


Digunakan untuk sesuatu yang dianggap boleh memberi manfaat, seperti untuk tujuan rawatan, ilmu pengasih, ilmu seri muka, digunakan untuk mencari barang hilang dan sebagainya.


Selain mencari barang hilang, saka juga boleh digunakan untuk mencuri barang kepunyaan orang lain, seperti mencuri wang, barang kemas, pakaian termasuk seluar dalam dan baju dalam. Terlalu banyak hadis membicarakan tentang keupayaan jin-jin yang mencuri bahan makanan iaitu kurma di zaman nabi s.a.w.


Selain boleh ``digunakan'' untuk tujuan yang dijelaskan, makhluk ini juga sering menyakiti orang lain, jiran-jiran termasuk kaum keluarga ``tuan'' saka tadi, malah dalam keadaan tertentu makhluk ini boleh menyesatkan iman si empunya diri, yang dianggap sebagai ``tuan'' tadi, akan menyerang tuannya, terutama ketika telah uzur, sakit atau ketika tua.


Tuan BARU???


Anggapan ini ada kebenarannya, tetapi pada hakikatnya biarpun makhluk ini mempunyai tuan baru, ia tetap menjadi masalah kepada manusia, terutama kepada keluarga yang terlibat kerana antara tujuan utama iblis dan syaitan itu ialah untuk menyesatkan manusia seberapa banyak yang boleh, agar mereka dapat masuk ke neraka bersamanya.


Pada kebiasaannya, sakit yang berpunca daripada saka tidak kira sama ada saka jenis pertama atau kedua adalah sama. Sebagai contoh, sekiranya seseorang itu tidak boleh tidur malam, selalu termenung, berasa sakit kepala seperti dibaji-baji lalu dia menghantuk-hantukkan kepala maka keadaan yang sama akan dialami oleh keturunannya, atau mereka yang diserang oleh saka tadi yang terdiri daripada kaum keluarganya.


***********************************************

 So ape pendapat kowg? kowg pnh alami bnda2 cm ni ke?

ok jom kite bace solan2 orang2 yg gh buntu cm sye ni..

soalan petame

Saya ada masaalah yang saya rasa berkaitan dengan saka ibu saya. Saya tidak boleh melihatnya atau berada berdekatan dengannya. Saya akan menjadi terlalu marah padanya dan akan bercakap kasar. Buat masa ini, ibu saya berada di hospital kerana badan yang terlalu lemah dan telah dimasukkan darahSaya juga terlalu selalu mengalami sakit kepala yang berdenyut2, tidak senang atau lena tidur dan merasa depress.

soalan kedua

saya sering nampak akan satu lembaga hitam di mana jua sya ada.. adakah ini dikatakan saka?? dia tidak mengganggu saya.. dia hanya mengikut saya ke mana saya pergi.. saya seolah2 sedang diperhatikan.. dari apa yg saya tahu.. arwah pak cik sya ada membela.. dan sya amat rapat dengannya.. adakah benda yg dibela arwah pak cik saya itu saka?? dan apakah kemungkinan saya pewaris yg sesuai?? ada apa2 cara untuk membuangnya?? saya juga sering nampak lembaga ini seolah2 berlari di luar gelanggang silat ketika saya bersilat?? dalam 3 mnggu yg lepas saya ada memagari rumah sya dgn cara tabur garam kasar sambil membaca ayat kursi.. selepas itu saya tidak nampak lagi dia di dalam rumah saya.. dia hanya menunggu saya di luar rumah.. hanya saya yang sering nampak benda itu.. sampai satu tahap saya takut untuk melakukan semua perkara/aktiviti saya seorang diri.. hampir sebulan saya tidak turun ke gelanggang..

soalan ketiga

Salam.. arwah moyang aku pun ade gak bela.. tp klau tak silap aku die bela harimau putih.. tujuan nya untuk berubat. dulu arwah moyang suka gi kerja dalam hutan. untuk keselamatan diri & keluarga kata nya. aku penah tengok sendiri die bersilat dengan 'benda' tu tapi aku tak pasti ape haiwan nya sebab masa tu pun umur aku baru 4 tahun tapi aku boleh ingat lagi la sampai sekarang. pernah sekali keluarga aku hampir dicelaka orang tapi alhamdulillah arwah berusaha menghalau perkara jahat tu dengan mohon pertolongan dari Allah s.w.t, tawakal dan jagaan dari 'benda' tu... tapi yang ngerinya orang yang menghantar 'benda' tu mati dengan keadaan yang amat aib sekali.. kepala kebelakang, badan didepan, kaki satu arah belakang satu arah depan. memang ngeri lah... tak sanggup nak tengok.. tapi masa tu aku kan kecil lagi.. tengok jugak la sebab nak tau... lepas tu aku demam 3 hari sebab asik teringat keadaan orang tu..

*************************************
sebagai pedoman















nape laki suke tgk pic2 pompuan cantik & sexy yg menjolok mate?? jwp2!!!

~sekadar gambar hiasan~

ak mmg xphm..nape laki2 suke tgk+view FB n pic2 pompuan cntik+sexy??utk ape?mmg sgt2 xphm.ye ak taw itu ade lah nomal n facts.tp untuk ape??laki2 ni ak taw ade byk jnis..ade yg diam2 berisi.ade yg skema katak.ade yg alim2 kucing.ak pon ade amai kwn laki.mcm2 pangai ak dh jmp. tp yg xphm nye np dh ade bini,awek,tunang stil lg nk tgk pompuan lain.lebih2 lg yg sexy2 tu.mnyampah seyh.perlu ke nk view gamba cm tu??? yg lg peliknye..pelu ke nk add pompuan yg cm tu?? ak mmg pantang la kn jmp laki yg pangai cm ni.xtaw nk ckp cmne!! lg2 kt FB tu klu nmpk je pmpuan yg pkai sexy skit,xckup jari nk klik ADD kn! tp ak taw ade gak laki yg xbepangai cm ni. mmg ak 'selut' la kn..bg ak laki yg cm ni ade lah laki yg MENGHARGAI wanita yg die dh ade..n xkn pndang wanita lain. cume ade segelintir laki yg masih bepangai 'busuk' cm ni..mmg ade kn??!!


btol ke?? kaum laki yg bce entri ni sile la jwp ye..
ape pndagan kowg terhadap pompuan sexy,cntik & suke menunjuk2..

p/s: entri ni xde kne mgene ngn sape2 pon ye.arap mklum!!

Penting ke BLOG ni??

aw

salam..hye kwn2..solan utk hari ini..penting ke BLOG utk kite?
sy pecaye ade ramai lg blogger kt lua sne yg lbih berpengetahuan dr sy..
sy ni bwu je join BLOG ni..folower pon bwu je seratus tige..
byk lg yg sy xtaw tntg 'keBESTnye' blog ni..

solan-solan sy arini :
1. cmne nk share N3 bru kite ke FB?
2. cmne nk tarik lebih ramai kwn blogger ni?
3. lg ramai folower lf femes ke?? haha..xphm tol.

so kpd otai2 blog sile la beri jwpn anda utk owg yg kurang arif ni..tq

gedix2 nk tag kt :

4. DoodaL


Arini dimalukn oleh mesin autopay!!!

~contoh mesin AUTOPAY kt City Square JB~

hye babes..arini ak nk cite satu bnde..yg pnting bnde ni mmg wt ak malu gile!!!
ok cm ni..td ak g CS (city square) ade hal ckit..
cm bese la b4 kua paking kne la byr tiket dlu kn.
so ak pon cr mesin autopay..n park kete kt tepi tu lalu kua g byr tiket.
ak pon Q up la blkng kakak ni.dok tgu kakak tu msuk kn coins die tok ckup kn RM4.

bile kakak tu dh stle,turn ak lak..so ak pon msukn tiket paking ak.
total amount utk d byr RM4..(ceh ayt skema kotak plak)ak bkak purse..ade 3 keping wit RM1, sekeping wit RM10 n sekeping wit RM50..so ak amik la RM10 tuh.
ak pon msuk kn wit 10 uk..tiket dh kua.
tp blnce lom kua ag..ade la 2 mnit ak tgu blnce..
tibe2..ting ting ting!! wit syiling kua sebyk RM6!!
yg pling sadisnye tu seposen2 plak uk!!!

woi malu gile kot!!!owg blkang ak sume ke dpn tgk coins tu kua..
ak pon ngn muke tebal gile kutip wit2 syiling tuh,
ade la dkt 3 mnit ak dok tunduk2 kutip wit tuh.
klu ade tunang ak kn best..leh gak gelak2 cver malu.
ni sowg2 plak uk..ngn spantas kilat ak jln mnuju ke kereta!
xsggup nk pndang blakang weyh..kowg pnh alami situasi cm ni x???

**********************************
moral of the story..lenkali klu nk g byr wit pking
sile sediakn note RM1 byk2..so xde la jd cm ak td!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM KLIK